Av varstoraresa - 4 februari 2015 20:51

Hej, nu sitter vi och väntar på att bli upphämtade och åka till great ocean road. Jag har varit vaken ett bra tag och är pigg medan Larsson går omkring som en zombi. Jag har nog lite jetlag, pigg på nätterna och trött på dagarna, men det ordnar sig nog om några dygn. På allt det här har jag gått och blivit sjuk. Min hals lever sitt egna liv och gör ont.

Men men äter piller och hoppas på det bästa :)

Av varstoraresa - 4 februari 2015 13:03

eftar att ha varit på hostelet ett litet tag då Linda var lite trött och tog en nap åkte vi in mot stan. Vi åkte till en marknad där det var hur mycket folk som helst, det fanns alla olika sorters maträtter, kläder, smycken m.m Nu har vi precis lämnat våra backpacks i receptionen då vi ska gå byta rum imorn. Vi ska åka på en tur till Great Ocean Road imornbitti så receptionen är stängd då så fick lämna väskorna nu på kvällen istället.
Det ska bli jättefint väder från och med imorn säger de, nu har det legat runt 20, från imorn ska det bli runt 30 grader i flera dagar här i Melbourne så vi kom väldigt lägligt!:)

[Bild]

Vi har åkt "tram" idag också och letat oss fram med olika linjer. Kanske är spårvagnarna som gör det men jag tycker det är lite samma känsla över Melbourne som i Göteborg, fast Melbourne är en aning större haha..

Av varstoraresa - 4 februari 2015 05:10

Hejhej!

Idag känns livet bra! Igår när vi kom till hostelet kändes det ganska jobbigt.. Men vi tog ett besök till Peterpan, ett företag som planerar aktiviter, hostels mm åt en. Så på kalendern framöver står det otroligt mycket roliga saker, bland annat, båt turer, dykning, surfning, överlevnad haha. Hade vi inte gått till Peterpan hade nog vi fortfarande varit helt lost.

Idag har vi även gått på stan och jag (Linda) fixade nytt nr så att jag har lite surf mm. Nu ligger vi på hostelet och vilar. Vädret imorse var kyligt men nu ligger solen på rejält! Ikväll ska vi på en nattmarknad om vi förstått allt rätt.

Av varstoraresa - 3 februari 2015 23:14

Nu äter vi frukost på Pint on Punt. Linda la kaffepulver i sin mjölk hahah! Lite besviken min när hon drack. Lägger ut bilder nu till förra inlägget nu också, internet varierar lite på hostelet så gick inte att ladda upp igår.

Av varstoraresa - 3 februari 2015 15:34

Nu är vi framme på hostelet. Vi tog skybus till Melbourne och sen tog vi taxi sista biten. Vi har ett eget rum vilket är skönt men det luktar verkligen urin vilket inte är lika mysigt.. Jag lyckades låsa ute oss från rummet efter typ 2 min också, så fick gå ner och banka länge på dörren till receptionen för att någon skulle se mig och komma och låsa upp, klockan är ju halv två på natten här nu. Bra jobbat Emelie.. Nu ska vi sova i alla fall så får vi se vad som händer imorgon!

Av varstoraresa - 3 februari 2015 13:19

nu är vi äntligen framme efter 22 timmars flygresa sammanlagt!! Nu ska vi checka ut en sista gång innan vi ska ta oss till vårt hostel.

Av varstoraresa - 2 februari 2015 11:59

Hej!
Nu sitter vi på flygplatsen och slappnar av lite innan resan. Vi landar som sagt imorgon vid halv tio på kvällen australiensk tid. Men resan dit tar ungefär 24 timmar.

Larsson var "lite" sötsugen...

Av varstoraresa - 1 februari 2015 23:16

Nu har vi lämnat Karlstad och är i Stockholm. Linda åkte upp igår för att träffa sin syster som bor här lite innan hon åker, jag kom precis hit. Flyget går imorn halv två så inatt sover vi i en kompis lägenhet. Tror dock inte vi kommer sova mycket är så himla uppspelta, kan inte riktigt förstå att vi gör det här!!??fet text

Hej och välkomna till Emelie Larssons och Linda Dahlqvists reseblogg. Här kan ni läsa om vår äventyr i Australien och Malaysia, hoppas ni får en trevlig lässtund!