Alla inlägg under januari 2015

Av varstoraresa - 30 januari 2015 11:45

1. Fullständigt namn?

Linda Louise Jane Dahlqvist

 

2. Hur gammal är du?

20

 

3. Vart bor du?

Karlstad

 

4. Hårfärg?

En typ av rödhårig

 

5.Hur lång är du?

1.70 cm

 

6. Vilken dag fyller du år?

5 mars

 

7. Vilken årstid föredrar du?
Sommaren

 

8. Vilken stad är du uppväxt i?

Karlstad

 

9. Har du något husdjur?

Jadå, en katt som heter Sören

 

10. Pratar du några andra språk?
Ja, engelska och lite lite spanska..

 

11. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? 
Nej, är rätt slarvig med sånt

 

12.Vad är du allergisk mot?

Hyacinter

 

13. Har du några tvångstankar?

Nej

 

14.Beroende av något?

Nej inte om jag kan komma på.

 

15. Vilken tidning läser du?
När det händer är de illustrerad vetenskap och metro

 

16. Favorit dryck?

Mjölk


17. Favorit ämne i skolan?

Matte

 

18. Hund eller katt?

Katt

 

19. Choklad eller lakrits?

Choklad

 

20. Tror du på utomjordingar?

Jadå, det finns säkert liv därute någonstans

 

21. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Jobbar jag brukar den stå på sju.

 

22. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?

Någon typ av potatis, kött och sås

 

23. Brukar du skratta för dig själv?

Haha ja det händer rätt ofta

 

24. Favorit dryck på morgonen?

Mjölk

 

25. Nämn tre saker på din att-göra-lista?

Simma med hajar, hoppa fallskärm och resa till en hel del

 

26. Din bästa egenskap?

Uhm vet inte riktigt. Möjligtvis att jag är bra på att planera och att jag är ganska open minded.

 

27. Din absolut sämsta egenskap?

Blir nog som Larsson där, kan va rätt envis om jag vill något.

 

28. Vad vill du bli när du blir äldre?

Än så länge har jag ingen aning.

 

29. Röker eller snusar du?

Nej

 

30. Är du blyg?

Bland stora grupper med nytt folk så är jag det.

 

31. Vad gör dig glad?

Många saker, når sina slutmål, skämt, djur, resa.

 

32. Vad gör dig ledsen?
Jadu, svår fråga. Inget specifikt så.

 

33. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Nyss när jag spelade dataspel hände en riktigt rolig sak som fick mig att brista haha

34.Sjunger du i bilen?
Ja, men bara när jag är själv

Av varstoraresa - 29 januari 2015 12:00

Vi bestämde oss för att svara på två listor så att ni kan lära känna oss lite bättre, först ut är Emelies lista.

 

1. Fullständigt namn?

Emelie Ethel Karin Larsson

 

2. Hur gammal är du?

20


3. Vart bor du?

Karlstad


4. Hårfärg?

Mörkblond men har slingor så nu är det lite ljusare Ögonfärg? någon sorts blå 


5.Hur lång är du?

1.62

 

6. Vilken dag fyller du år? 

16 juni


7. Vilken årstid föredrar du?
Sommar


8. Vilken stad är du uppväxt i?

Karlstad


9. Har du något husdjur?

Mina föräldrar har två hundar


10. Pratar du några andra språk?
Ja, engelska. Läste spanska i skolan också men kan inte påstå att jag kan prata det speciellt bra..

 

11. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Inte så värst men Linda skulle nog säga att jag är det haha


12.Vad är du allergisk mot?

Ingenting!


13. Har du några tvångstankar?

Nej


14. Beroende av något?

Ja många saker:)

 

15. Vilken tidning läser du?
Läser ingen tidning

 

16. Favorit dryck?

apelsinjuice


17. Favorit ämne i skolan?

Matte


18. Hund eller katt?

Hund


19. Choklad eller lakrits?

Lakrits


20. Tror du på utomjordingar?

Alltså det skulle ju förvåna mig om det inte finns liv på någon annan planet i universum

 

21. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Idag stod den på 12:55…

 

22. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?

Oj vad svårt, jag vet inte. Fuskar lite och tar påskmat, det är ju väldigt gott och då finns det ju lite och välja på!

 

23. Brukar du skratta för dig själv?

haha ja!


24. Favorit dryck på morgonen?

Juice


25. Nämn tre saker på din att-göra-lista?

Den här resan! Vill nog bo och jobba utomlands någon gång också, och sist att jag ska plugga, bli chef någonstans och bli rik haha….


26. Din bästa egenskap?

Hm, att jag är väldigt målmedveten och driven tror jag


27. Din absolut sämsta egenskap?

Haha kanske kan vara lite väl envis ibland..


28. Vad vill du bli när du blir äldre?

Oj, jag vet inte riktigt. Jag vill studera juridik eller industriell ekonomi men vet inte riktigt vad jag vill bli.

 

29. Röker eller snusar du?

Nej


30. Är du blyg?

I vissa situationer


31. Vad gör dig glad ?

Att ha någonting att se fram emot. 


32. Vad gör dig ledsen ?

Allt och inget beroende på vilket humör man är på

 

33. Vad fick dig verkligen att skratta senast!

Nått roligt klipp


34. Sjunger du i bilen?

Självklart! inte alltid så vackert dock..

 

Av varstoraresa - 27 januari 2015 12:32

Hej och välkomna till min och Emelies reseblogg. 

Vi ska som sagt ge oss ut i världen och här kan ni följa vår resa!
Just nu sitter jag och pratar i telefon med Emelie och planerar våra första nätter i Melbourne, det kommer  bli awesome det här. Räknar man ner dagarna är det endast fem dagar kvar, FEM DAGAR! 

Allt för mig den här gång , hadee  


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkomna till Emelie Larssons och Linda Dahlqvists reseblogg. Här kan ni läsa om vår äventyr i Australien och Malaysia, hoppas ni får en trevlig lässtund!

OBS tillfällig profilbild!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards