Av varstoraresa - 9 april 2015 08:18

Nu har vi kommit fram till Dubai! Det är så skönt att bo på hotell! Vi bor väldigt centralt också så det går snabbt och enkelt att ta oss till olika ställen. Tur att vi bokade hotellet innan vi åkte ut på resan annars hade vi aldrig haft råd med det haha.

Igår när vi kom va vi först lite på hotellet och sen åkte vi till Dubaimall och Burj Khalifa. Så otrolig häftig stad så det är knappt möjligt. Där såg vi på ett jättefint vattenspel i fontänen också.

Nu har vi ätit en helt underbar frukost och ska ut på lite nya äventyr!

Av varstoraresa - 9 april 2015 08:17

hej, efter Koh Lipe hann vi med några dagar i Langkawi innan vi åkte vidare till Singapore. Inläggen blir lite huller om buller nu :)

Av varstoraresa - 9 april 2015 08:11

Av varstoraresa - 31 mars 2015 16:42

Nu har vi varit är på Koh Lipe i ca 10 dagar. Det har varit så otroligt härlig och roligt. Vi har umgåtts med Ellen och Viktor hela tiden och har haft det jätte roligt med dem!

Nu har jag också tagit dykarcertifikat äntligen! Fick så mycket medicin av min doktor för öroninfektonen. Han var jättesnäll och rolig haha. Men U mår jag bra och nu sitter vi vid våra bungalows och våndas över att vi ska åka härifrån imorgon. Vi ska åka tillbaka till Langkawi med Ellen och Viktor.
Hadeee

Av varstoraresa - 29 mars 2015 10:08

Hej!

Vi befinner oss fortfarande på Koh Lipe! Älskar den här lilla paradis ön. Ganska spontant bokade vi en dykningskurs här, så jag Linda har nu tagit mitt dykarcertifikat :) Emelie har dessvärre fått problem med sitt öra och måste vänta några dagar innan hon kan göra klart den sista delen. Måste säga att dykning är helt underbart!

På kvällarna hänger vi med Ellen och Viktor, äter god mat, dricker lite drinkar, går på "barbio". Som det ser ut nu stannar vi två nätter till på ön innan vi åker vidare. Har dock ingen aning om vart vi ska åka härnäst.

[Bild]

Av varstoraresa - 24 mars 2015 17:37

Idag har också varit en underbar dag vid stranden! Vi var dock vakna väldigt länge igår, vi satt och pratade massa minnen från högstadiet med Ellen och Viktor. Det var en jätte trevlig kväll verkligen.
Idag gick jag till stranden vid tio men Linda tog lite extra sovmorgon och kom dit vid halv ett. Vädret är helt underbart, vattnet går inte ens att beskriva hur klart, härligt och underbart det är!!

Nu har vi ätit middag med Viktor och Ellen och efter lite olika fruktdrinkar gick vi tillbaka till vårt dorm. Imorn ska vi byta boende och flytta till en bungalow:D

Natti!

Av varstoraresa - 23 mars 2015 11:58

Nu har vi haft en jättehärlig dag här på Koh Lipe! Igår kväll åt vi god mat och sen satte vi oss på stranden och tittade på lite eldkonster.

Idag åt vi pannkakor till frukost, Linda hade nutella på och jag hade banan och honung. Det var hur gott som helst!!!!! Sen har vi legat på stranden hela dagen, snorklat, solat och badat och haft det hur skönt som helst!

Ikväll ska vi träffa några kompisar hemifrån som också är här på Koh Lipe just nu, så det ska bli roligt!:)

Av varstoraresa - 22 mars 2015 12:09

vi bytte som sagt boende de sista två nätterna på Langkawi till ett gesthouse närmare stranden och gågatan så att säga. Det va härligt att komma ut och sola och bada men ingen av oss var jätte förtjusta i Langkawi. Tydligen så har de i Malaysia lov nu så kanske därför det var ännu mer folk dör men det var killar överallt som ville ta kort på oss och ha våra telefonnummer osv. så det förstörde väldigt mycket.

Men vi fick träffa apor!! De åt upp våran frukt när vi gick på promenad haha.

Men ön va inget speciellt jämför med vad vi har sett tidigare, även om det va fint såklart, men efter tre nätter bestämde vi oss för att åka upp till Thailand, en ö som heter Koh Lepi som vi är på nu!

Här är känslan mycket bättre, älskar det redan och har varit här i tre timmar kanske!! Jättehärlig stämning och gågatan här är så mysig och det är bara perfekt!!

[Bild]

Alla de här bilderna är från Langkawi!

Hej och välkomna till Emelie Larssons och Linda Dahlqvists reseblogg. Här kan ni läsa om vår äventyr i Australien och Malaysia, hoppas ni får en trevlig lässtund!