Av varstoraresa - 21 februari 2015 10:32

Hej!
Nu har vi varit i Noosa två nätter och har en kvar. Eftersom det är cykloner som cirkulerar runt oss har det blivit lite problem med bussar osv. Vi har fått boka en ny buss imorgon då de "vanliga" vi brukar ta inte kommer fram pga av översvämningar mm.

Vädret variera som sagt här, ösregn, lite sol. De dagarna här har vi bara slappat, verkligen skönt och kunna sova ut och inte behöva hålla tider, göra vad man vill när man vill.

Så idag gick vi upp vid tolv då vi var ute igår. Gjorde lite frukost, tog en promenad till stranden och tog en glass. Spelat massa volleyboll i poolen, lagat mat. Ungefär så vår vardag varit här i Noosa.

De har även en jättefin national park här l Noosa men det är stäng pga vädret. Lite tråkigt men man för göra det bästa av det. Imorgon åker vi iaf vidare till rainbow beach för Frasier Island.

Av varstoraresa - 19 februari 2015 04:22

Hej! Sista dagen i Byron bay var lugn, drack några glas vin på balkongen och tittade på regnet som öste ner.

På onsdag morgon tog vi bussen vidare mot surfers paradise där vi endast spenderade en natt. Tror att vi båda tyckte att det var lite tråkigt då vi hade en riktigt rolig utgång och sköna roommates. Men klockan tio i morse gick bussen vidare mot Noosa.
Så nu sitter vi på busstationen i brisbane och väntar på att vår nya buss då vi var tvungna och byta.

Emelie dricker även gratis kaffe från mc Donalds.

Av varstoraresa - 17 februari 2015 04:28

Hallå!

Just nu är klockan halv tre och vi ligger och halvsover på stranden. Vädret skiftar mellan sol och moln vilket är skönt då man inte orkar va i solen en heldag.

Igår vi var i Nimbin, det var en rolig resa. Vi tog bussen dit, tittade lite i affärer. Hade bbq och sen tittade vi på ett vattenfall. På kvällen gick vi ut och några från vårt hostel och kvällen slutade med att vi var ett gäng på stranden utanför vårt hostel :)

Av varstoraresa - 15 februari 2015 12:06

hej, just nu ligger vi i vår sängar på ett hostel i Byron bay.
På alla hjärtans dag hade vi som sagt fest på surfcampet. Riktigt roligt! Alla från campet var med, drack, pratade, lekte lekar, speeddejtade, dansade. Vi drog med högtalarna ner till stranden med ett par facklor och fortsatte efter kl elva då det skulle va tyst på campingen för de övriga gästerna som inte var där för surfingen. Måste säga att stjärnorna och himlen ser helt annorlunda ut här än hemma. Man ser så mycket mer av alla stjärnor och Vintergatan.
Bussen tog vi som sagt vid fyra vilket passade bra då de flesta gick och la sig då.

Vid nio kom vi fram till Byron bay, gick och handlade lite mat, tog en power nap. På kvällen har vi haft utomhusbio och då var det en komedifilm. Imorgon åker vi iväg till Nimbin över dagen, ett lite speciellt samhälle om jag förstått rätt.

Lägger ut lite bilder från olika dagar nu då de inte alltid kommit upp.

Av varstoraresa - 13 februari 2015 06:20

Tja!
Idag har vi surfat lite mer, gick bättre för mig idag än igår och sämre för Emelie idag än igår. Igår kväll hade vi en stor brasa tänd och grillad marshmallows. Väldigt mysigt med alla nya människor och musiken.

Idag har vi mest slappat då vi varit upp sen sju. Varit fint väder nästan hela tiden här förut vid middagstid då det kom en skur. Ikväll ska vi försöka hinna med alkoholbussen som dom kallar det för att åka till en affär nära och köpa lite goon för lördagkvällen. Varje tisdag och lördag är det party här på surfcampet. Eftersom det är alla hjärtansdag imorgon är det även lite andra aktiviter såsom speeddejting, kangeroo golf m.m

Emelie sitter just nu och läser medan jag tänkte gå in och se en film. De har ett stort tv-rum med typ tio soffor som alla ligger i. Idag har det varit Harry Potter maraton hela dagen.

[Bild]

Av varstoraresa - 12 februari 2015 07:06

Hej :)
Nu är vi surfcamp! Det är verkligen jättemysigt!! Vi har haft surfinglektioner idag och även åkt ocean rafting. Man åker ut på en gummibåt och surfar på vågorna, helt sinnes. Det är verkligen tur att man har flytväst och hjälm på sig.

Imorgon har vi lektion igen sen vet jag inte vad som händer. Emelie har inget internet heller så ni som försöker nå henne vet :)

Av varstoraresa - 11 februari 2015 07:17

Hej!
På dagen igår gick vi på ett zoo sedan Madame Tussauds. Vädret var lite halvt igår också men fortfarande väldigt varmt.

Igår på kvällen hängde vi med folk från vårt hostel som vi sedan gick ut med till ett ställe som heter Wildbar. Väldigt trevlig och rolig kväll! Lärde känna många nya svenskor från vårt hostel, lite tråkigt dock att det hände sista kvällen innan man åker vidare..

Idag har vi varit på stranden och ska snart ta bussen mot vårt surfläger!

[Bild]

Av varstoraresa - 10 februari 2015 03:39

Igår va det mulet väderäven om det fortfarande var väldigt varmt, så vi bestämde oss för att att ta en tur i Sydney och kolla i affärer m.m Vi köpte båda två ett par snygga skor! Sen åkte vi upp i det högsta tornet i Sydney och kollade på utsikten. Sen gick vi skywalk där uppe. Då gick vi högst upp på utsidan av tornet, man gick i en overall och satt fastkedjad. Det var hur fantastiskt som helst! Har dock ingen bild från skywalken för man fick inte ta med sig någonting upp, inte jättebra om man skulle tappa telefonen då någon troligtvis dör om de får den i huvudet..
Det var även en fem minuters 4D bio som ingick som vi var på!
Sen gick vi även in lite på ett artmuseum och även på sealife! Det var mysigt. Sen på kvällen gick vi ut till ett ställe som heter sidebar, det var väldigt roligt, bra drag och mycket härligt folk som vi lärde känna!

Haha ingen aning om vem den vänstra tjejen är, men hon ville tydligen vara med på bild!

Hej och välkomna till Emelie Larssons och Linda Dahlqvists reseblogg. Här kan ni läsa om vår äventyr i Australien och Malaysia, hoppas ni får en trevlig lässtund!